Wpisy

Jesienne plany


Mój prawie dwutygodniowy pobyt w Polsce dobiega końca. Wycisnęłam z tego czasu jak najwięcej mogłam. Spotkania z rodziną, przyjaciółmi, znajomymi, AFSowe warsztaty, prezentacje, do tego przepakowania i przygotowywanie dokumentów do szkoły, i już mamy koniec października! W piątek wracam do Paryża, jednak studia będą musiały chwilę poczekać, bo znowu wciągnie mnie AFS. Jakie mam plany na najbliższe dwa miesiące? :)

AFS Intercultural Programs, organizacja, z którą w 2008 roku wyjechałam na wymianę do Francji, a od trzech lat jestem wolontariuszką, w tym roku obchodzi swoje setne urodziny. Tak się złożyło, że obchody, w których weźmie udział ponad tysiąc osób z całego świata, odbędą się w Paryżu. 

W czasie świętowania stulecia AFS będziemy wspominali kierowców karetek z czasów I i II wojny światowej - założycieli American Field Service, odbędą się międzynarodowe warsztaty dla młodzieży oraz sympozjum w UNESCO. W piątek 7 listopada spotkają się returnees, czyli uczestnicy wymian AFS, a w sobotę pięknie wystrojeni udamy się na uroczystą Gala Dinner. Oficjalne obchody poprzedzało wiele happeningów (m. in. po Francji od kilku miesięcy krążył AFSowy ambulans wraz z wystawą przedstawiającą historię naszej organizacji). 

Dziś AFS Intercultural Programs to nie tylko jedna z największych organizacji prowadząca programy wymian międzykulturowych, ale przede wszystkim 43 tysiące wolontariuszy wspierających działanie AFSów na całym świecie.


Jak tylko dowiedziałam się, że obchody stulecia i Światowy Kongres AFSu odbędą się w Paryżu, postanowiłam aplikować do grupy Support Team, czyli wolontariuszy pomagających przy organizacji i przebiegu trwających 10 dni wydarzeń. W nadchodzącą sobotę rozpocznę kolejną międzykulturową przygodę i już nie mogę się doczekać, zwłaszcza, że będzie to okazja do spotkania ze znajomymi z różnych krajów, a z wieloma nie widziałam się nawet rok!

Po tym międzynarodowym wydarzeniu będę miała chwilkę na postudiowanie i załatwienie różnych uczelnianych formalności. Jednak już 28 listopada (w ósmą rocznicę mojego wyjazdu na wymianę!) ruszam do Brukseli, gdzie po raz trzeci będę uczestniczyła w ECTP Camp, który rokrocznie organizowany jest dla uczniów z całej Europy biorących udział w trymestralnej wymianie AFS. W tym roku po raz pierwszy jadę tam w roli trenera, a nad konspektami warsztatów pracujemy z innymi trenerami od ponad miesiąca. Chociaż będzie to męczący tydzień, już nie mogę się doczekać, zwłaszcza, że po seminarium jadę razem z moim kolegą z Hiszpanii do Luksemburga!

Jeszcze nie miałam czasu, żeby myśleć o tym wyjeździe, ale mam nadzieję, że w Paryżu znajdę chwilę, żeby wszystko zaplanować. Oby nie było za zimno, bo planujemy z Danym dojechać do tego księstwa autostopem!


Jak widzicie czeka mnie zakręcony czas do świąt. Między wyjazdami i wolontariatem muszę rozkminić jak przeżyć w Paryżu za 100 euro (bo tyle w tym roku wynosi stypendium socjalne, które mi przyznano (pięć razy mniej niż w zeszłym roku :(); trzymajcie kciuki, żeby moje odwołanie zostało pozytywnie rozpatrzone, bo w innym wypadku kolejne posty będę pisać z jakiejś "przytulnej" miejscówki pod paryskim mostem;)).

3 komentarze:

  1. Napięty, ale ciekawy grafik, plan :) Co do stypendiów, to chyba prawie wszędzie tak jest, że są coraz niższe. W sumie nie dziwi to, bo być może po prostu jest więcej wniosków. Powodzenia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Więcej wniosków i większy bajzel w papierach. Byle do przodu :)

      Usuń
  2. Luksemburg jest uroczy i na pewno przypadnie Ci do gustu, choć to bardziej miasteczko niż stolica;)

    OdpowiedzUsuń